«Ақмола облысы білім басқармасының Жарқайың ауданы бойынша білім бөлімі» мемлекеттік мекемесіне
Государственное учреждение « Отдел образования по Жаркаинскому району управления образования Акмолинской области»

   

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Қабілетті, дарынды, талантты балалар…

21.01.2023

       Осы негізгі ұғымдардың барлығын талдау үшін келесі тізбекті құрастырайық: қабілет – дарындылық – талант.

       Қабілет – адамның жеке ерекшеліктері, оған белгілі бір іс-әрекет түрлерін орындаудың табыстылығы байланысты болады... Қабілет табиғаттан берілмейді... БЕЙІМДІЛІК олардың дамуы үшін үлкен мәнге ие.

        Қабілет өмір мен іс-әрекеттің белгілі бір жағдайында ғана қалыптаса алады...»

          Қабілет жеке тұлғаның психикалық қасиеттерінің жиынтығына негізделген күрделі құрылымға ие. Адамдардың математикалық, гуманитарлық, көркемдік, музыкалық, педагогикалық, әдеби және т.б қабілеттері бар екенін білеміз. Қабілетті балалар жалпы дамуда құрбыларынан озып кетпейді, бірақ олар ақыл-ой еңбегінің  ерекшелігімен ерекшеленеді, бұл олардың өзіндік ерекшелігін көрсетеді. Ол пайымдаулардың өзіндік ерекшелігі мен тәуелсіздігінде, әртүрлі мәселелерге көзқарастың өзіндік ерекшелігінде жатыр. Мұндай оқушылармен жұмыс істеу қызықты және қиын: олар сабақта ерекше тәсілді қажет етеді.

Сонда да: қандай оқушыны қабілетті деп санауға болады?

-Оқуды, санауды, жазуды ерте үйренді

- Есте сақтау және қайталау оңай

-Сурет сала алады

- Ән айтады немесе музыкалық аспапта ойнайды

        Табиғаттың ең қызықты және жұмбақ құбылыстарының ішінде балалардың дарындылығы дәстүрлі түрде жетекші орындардың бірін алады.

      «дарынды балалар» тіркесі өте кең қолданылады. Егер бала оқуда немесе шығармашылық ізденістерде ерекше табысқа ие болса, құрдастарынан айтарлықтай асып кетсе, оны дарынды деп атауға болады.

      Дарындылық - бұл белгілі бір іс-әрекеттің сәтті орындалуын қамтамасыз ететін бірқатар қабілеттердің үйлесімі.         

     Дарынды бала – бұл белгілі бір қызмет түріндегі жарқын, айқын, кейде керемет жетістіктерімен ерекшеленетін бала.

     Отандық психологтар дарынды балалардың келесі ерекшеліктерін ажыратады:

- Жарқын қиял

- Стандартты емес қабылдау қабілеті

-Түйсігі

-Қызығушылық

- Өзіндік ерекшелігі

- Ойлаудың нақтылығы

      Дарынды балалар әдетте сөйлеуді және дерексіз ойлауды ерте меңгеруге негізделген тамаша есте сақтау қабілетіне ие. Олар жинақталған білімді кеңінен қолдану қабілетімен ерекшеленеді.

Дарындылықты ажыратыңыз:

- Практикалық қызметте

- Танымдық қызметте

- Көркемдік-эстетикалық қызметте

- Коммуникативтік қызметте

- Рухани-құндылық қызметінде

      Артықшылықтардан басқа, американдық психолог Б. Карне дарынды балалардың проблемаларын атап өтеді:

- Кемелдікке ұмтылу

- Қанағаттанбау сезімі

- Шындыққа жанаспайтын мақсаттар

- Жоғары сезімталдық

- Ересектердің назарын аудару қажеттілігі

- Төзімсіздік

    Көптеген бақылауларға сәйкес, нақты педагогикалық практика дарынды балалардың тек үш категориясын анықтауға үйренді.

     Дарындылардың бірінші санаты-жалпы дарындылық деңгейі бойынша жоғары көрсеткіштері бар балалар. Олар ақыл-ой белсенділігінің жоғары өнімділігіне ие. Жаңа және ерекше идеялардың қайнар көзі болып табылады.

    Дарындылардың екінші санатына мектепте жақсы оқитын балаларды жатқызуға болады («академиялық дарындылық»). Олар әрқашан жетістікке жетеді. Олардың бағалары барлық пәндер бойынша «өте жақсы».

    Дарындылардың үшінші тобы-кез-келген салада жетістікке жеткен балалар (дарынды жас музыканттар, суретшілер, математиктер, спортшылар). Балалардың бұл санаты көбінесе талантты деп аталады.

    Талантты бала-бұл объективті жаңалық пен әлеуметтік маңыздылықтың талабына жауап беретін іс-әрекеттің нәтижелері бар бала.

    Қабілеттердің әртүрлі формуласы баланың талантын анықтайды. Талант-бұл қабілеттер жүйесін жүзеге асыру мүмкіндігі. Бұл іске асырудың көп бөлігі дамып келе жатқан тұлғаның жағдайына байланысты. Көбінесе талант дамып, жарқырай алмай жоғалады.

    Балалардың дарындылығындағы айырмашылықтар олардың қызығушылықтарының бағытында көрінеді. Біреу керемет математик, біреу физик немесе биолог болады. Олардың қабілеттерінің кешенін одан әрі дамыту белгілі бір қызметте жүреді.

    «Талант» ұғымы гректің «talanton» сөзінен шыққан және кез-келген салада ерекше қабілеттерді білдіреді. Біз қабілет пен дарындылық таланттың белгілі бір сатысы екенін және стандартты емес баланы сипаттайтынын көреміз, бәрі бірдей емес.

     Дарынды, қабілетті және дарынды балалар көбінесе өздерінің дарындылығының жабық кеңістігінде болады. Олар әлемге басқаша көзқараспен қарайды, әлемдегі басқа сезімдер, бұл оның әлеуметтік қатынастар жүйесіне ену дәрежесін қиындатады. Бұл балалар ата-аналардың да, мұғалімдердің де ерекше педагогикалық назарын қажет етеді.

Сонымен, «қабілетті», «дарынды», «талантты» терминдері бір-бірінің орнына қолданылады және қабілеттердің ауырлығын көрсетеді.

    «Қабілетті» ұғымы «бір нәрсеге жарамды немесе бейім, епті, пайдалы» ретінде анықталады, ал «талантты» ұғымы адамның табиғи деректеріне баса назар аударады.

     Дарындылық-әлеуетті талант, ал талант – іске асырылған дарындылық. Мұғалім үшін ең бастысы – қабілетті, дарынды, талантты адамның жанынан өтпеу. Яғни, сыртқы көрсеткіштер бойынша ғана емес, бәрі сияқты емес, «жасырын» дарындылықты анықтауға көмектесетін педагогикалық диагностикалық құралдарды қолдануды үйрену. Мұндай балаларға, әрине, олардың таланттары мен қабілеттерін дамытуды қолдайтын ерекше жағдайлар қажет.

      Дарынды және қабілетті балаларды дамыту-қазіргі педагогиканың өзекті міндеті.

     Кез келген балаға сенімділікпен және үмітпен қарау керек…

 

Просмотров: 335


Добавить комментарий



Включить данные в подпись

Текст