Инклюзивті білім берудің ашық көкжиектері: семинар-практикум қорытындылары
2025 жылғы 12 наурызда КГУ «Гастелло ауылының жалпы білім беретін мектебінде» «Инклюзивті білім берудің ашық көкжиектері: педагогикалық тәжірибе және жаңа тәсілдер» атты аймақтық семинар-практикум өтті. Іс-шараға білім басқармасының әдістемелік орталығының өкілдері, сондай-ақ Жарқайың, Есіл, Атбасар және Жақсы аудандарының педагогтары мен психологтары қатысты. Семинар инклюзия мәселелерін талқылау, тәжірибе алмасу және ерекше білім беру қажеттіліктері (ЕБҚ) бар балаларға арналған білім беру ортасын дамытудың жаңа жолдарын іздеу алаңына айналды.
Пленарлық бөлім: стратегия мен перспективаларға назар аудару
Семинарды Жарқайың ауданы білім бөлімі басшысы Нурпеисова Гүлшат Қабиболлақызы құттықтау сөзімен ашты. Ақмола облысында инклюзивті білім беруді дамыту жөніндегі үйлестіру кеңесінің төрағасы Ибраев Марат Умербайұлы инклюзивті тәсілдің маңыздылығын атап өтті. Ол педагогтарды әдістемелік қолдаудың және мектеп ортасында толерантты мәдениетті қалыптастырудың қажеттілігін ерекше атап өтті.
Дударева Марина Александровна қазіргі инклюзивті саясаттың жағдайы туралы баяндама жасап, оны табысты жүзеге асыру барлық білім беру процесіне қатысушылардың өзара әрекеттесуінсіз мүмкін емес екенін айтты. «Инклюзивті білім беруді жаңғырту» жобасын Манатов Аслан Айтжанович пен Кажгалиева Дарина Токбергенқызы таныстырып, теориялық идеялардың нақты шешімдерге қалай айналатынын және әр баланың қажеттіліктеріне бейімделуге қалай көмектесетінін көрсетті.
Практикалық бөлім: тәжірибе арқылы оқыту
Семинардың маңызды бөлігі – инклюзивті тәсілдерді іс жүзінде көрсетуге мүмкіндік берген практикалық сабақтар болды:
«Химиядағы математика» кіріктірілген сабағы – пәндер арасындағы байланыс оқушылардың танымдық қызығушылығын қалай арттыратынын көрсетті.
Кіші сыныптарға арналған ертегі терапиясы – шығармашылық әдістердің сөйлеу және коммуникативтік қиындықтарды жұмсақ түзетуге қалай көмектесетінін дәлелдеді.
Тарих сабағындағы белсенді әдістер бойынша коучинг – интерактивті тәсілдер барлық оқушыларды, оның ішінде ерекше қолдауды қажет ететін балаларды да білім беру процесіне қалай тарта алатынын көрсетті.
Танымдық процестерді дамыту бойынша мастер-класс – педагогтар ЕБҚ бар балалардың зейіні, жады және ойлау қабілетін ынталандыруға бағытталған арнайы психологиялық-педагогикалық әдістерді меңгерді.
Педагогикалық ұстанымдармен жұмыс: өзгерістерге қадам
Әкімшілік блок аясында өткен «Жеке стереотиптерден кәсіби тәжірибеге» атты сессия ерекше қызығушылық тудырды. Спикерлер педагогтардың өз ұстанымдарының инклюзияның табысты жүзеге асуына әсері туралы мәселені көтерді. Талқылау барысында білім беру ортасын шынайы өзгерту үшін әдістемелік қолдаумен қатар, мұғалімдердің өз қабылдауымен үнемі жұмыс істеуі және кәсіби дамуы маңызды екені анықталды.
Қорытынды және алдағы қадамдар
Семинар қорытындысы шығарылып, қатысушылар жалпы рефлексия жасады. Олар мұндай іс-шаралар тек кәсіби көкжиектерді кеңейтіп қана қоймай, сонымен қатар инклюзивті білім берудің қиындықтарын бірлесе еңсеруге дайын пікірлес жандардың қоғамдастығын қалыптастыратынын атап өтті.
Алдағы уақытта мектептер осы бағыттағы ынтымақтастықты жалғастырып, қолданыстағы әдістерді енгізіп, нәтижелерімен алмасуды жоспарлап отыр. Мұндай тәсіл тек ЕБҚ бар балалар үшін білім сапасын жақсартып қана қоймай, әр бала өзін маңызды және құнды сезінетін шынайы ашық әрі қабылдаушы білім беру кеңістігін құруға мүмкіндік береді.